Tarkemmin sukuseuran toiminnasta

Sukuseuramme aktiiviset tutkijat ovat ansiokkaasti selvitelleet sukumme vaiheita ja historiaa. Niihin perustuen seura on julkaissut monia kirjoja ja sen lisäksi muutamat jäsenet ovat tuottaneet omakustanteita. Kaiken perustana on esi-isiemme henkilöhistoria, joka on tallennettu Sukujut-ohjelmaan. Se on kaikkien jäsenten hyödynnettävissä tähän sivustoon kuuluvasta jäsenosiosta.

Perinteisen sukututkimuksen lisäksi muutamat seuran jäsenet ovat tutkituttaneet geeniperimänsä ja sitä kautta on saatu vahvistusta kirjallisten lähteiden antamalle tiedolle sekä löydetty yhteyksiä muihin sukuihin kuten Mulikat ja Keisarit. Lisäksi DNA-testejä teettäneet ovat luovuttaneet datansa koko Suomea koskevaan projektiin, mikä omalta osaltaan edistää kaikkien suomalaisten perimän tutkimusta.

Seura on perustettu 11.7.1992

Seura perustettiin Aimo Roivaksen aloitettua sukututkimuksen 1985 ja tehtyä merkittävän alkutyön.

Tikkurilassa 23.7.2022 pidetyssä vuosikokouksessa sukuseura valitsi uuden hallituksen, jonka puheenjohtajana jatkaa Aira Hotti ja varapuheenjohtajana aloittaa Timo Karvi. Järjestäytymiskokouksessaan hallitus on valinnut sihteeriksi Irene Roivaisen, somevastaavaksi Aira Roivaisen ja muiksi jäseniksi Marja Kontkasen, Reijo Roivaksen ja Sirkka Vänskän.

Sukuseuran hallitus

Aira Hotti, sukuseuran puheenjohtaja